duminică, 17 iunie 2012

Cetatea medievală Enisala

Se află în județul Tulcea, la ieșirea din localitatea Enisala.
Este de fapt o fostă fortăreață medievală, construită cu scop militar și de supraveghere a drumurilor de pe apă și uscat.
Conform pliantului de prezentare a  ruinelor cetății,  editat de Institutul de Cercetări Eco-Muzeale Tulcea, aceasta a fost construită în a doua jumătate a secolului XIV, se pare de către negustorii genovezi, care dispuneau de sume mari de bani și  dețineau monopolul navigației pe Marea Neagră.
” Marcată de evenimentele trecutului, bătută mereu de vânturi, cetatea Enisala este azi un punct turistic deosebit în nordul Dobrogei.” (Pliant Enisala, cetate medievală, editat ICEM Tulcea).
Este un loc deosebit și mi-am amintit de cuvintele unei prietene care a comparat zona cu un ținut din Scoția, în care albastrul apei și verdele câmpurilor alcătuiesc o paletă cromatică deosebită.
Cetatea nu a intrat demult în circuitul turistic oficial,  dar asfaltarea drumului constituie un atu pentru turiști. Iar azi am văzut destul de mulți.
Pentru a vă convinge de frumusețea zonei, apelez ca de obicei la poze, care sper să vă convingă că merită o excursie. E locul în care te afli cu o treaptă mai aproape de cer.


























Un comentariu:

  1. se pare ca proiectul de renovare - reabilitare s-a incheiat. Cand am fost eu era o zi ploioasa de toamna si drumul acesta acum asfaltat era doar pietruit si cam atat. Ma bucur sa constat ca nu a ramas la acelasi stadiu.

    Corina

    RăspundețiȘtergere